BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Crying is not only for crybabies and weaklings.Let everything out.anything at all

publish post29

aku muke bangge je skrang ni sbb tadi ak sempat sambut telur dr jatuhh :)


hari tuu pegi pengembaraan.eh bukan hari tu la,luse.
HIKING AT GUNUNG DATOK-rembau negeri9
under kelana c pengakap.


woahhhh.haaaaa.syiokkk habes.tau nape komen aku syiok?
ok yg ak bold hijau tu lah sebab sebab nye aku ckap hiking ni bestttt.


1) ta penah dibuat buat ak jlan kaki ngan kwn2 aku pkol 1.30 malam.Dgn bawak kasutnye then kuar pagar pon senyap2 je.jalan pon laju gile semacam jea.bile moto lalu aku tau diorg engat ktorg lari dr rumah.tapi who cares kan?yg penting aku na cpat cpat nmpak muke abg sazmi and the geng jea mase tuu.chehhh -___-"


2) then,mmg derr gile lah kan naek van.berhimpit lah 4 org kat side tgah tuu.berhimpit untuk 3 jam.mmg woww kan.aku yg dok tepi ni mmg bontot setengah jela cecah kusyen tuh -..- tapi seb baek lah badan sume saiz roti john je kan.halus halus.bayangkan yg van side blakang tu due org jea.bengang tak bengang kan,pike halal haram je kan sbb dorg lelaki.huhh alimnye akuuu.


3) hmm memang best lah van rosak perjalanan pegi dan balik.prjlanan pegi rosak tyme pkol 3 pagi.ohmaigoddd,tyme tyme cani lah aku bersyukur kot jd pompuan.tapaya kene tolak van tuh :DD and tyme pjlnn balek plak ta memasal kan van terhenti tgah highway.adoooo,da la memasing blurr baru bgn tido smpai boleh ta nmpak asap kat dpan mate.pe lagi cpat cpat ahh sume cabot kuar dr van.dok menonggeng lah tepi jlan tggu van direpair.at last,van kene tarek.dan memang sgt bestt duduk kat dlm van yang ditarik traller.rase cam tgah naek lrt kottt.HAHA,da mule da hiperbola dy.




4) lagi best sbb mmg sgt penatlah naek gunung tuu,curam habesss.sgt susah na jumpe jalan yg mendatar.sume stok jalan mencuram mcm tangge jea.dah lah tanah nye licin kebeno.cakap psal tinggi jgn ckaplahh.mak aihhhh 2900 kaki tuu.baju pon basah mcm due kali mandi.busuk gile, tabole buat ape la :3 bak kate abg ipan , BAU AKU BAU KW JGAK ;))




5) then da busuk gile tuu ktorg pon pegila terjun sungai sbb na sental sental ketiak .ade mamat sorg nih usha mmg ta lepas pandang lah kan.redo jeee -.- mane taknye tudong sume mcm pocong je,ikat atas konon ta nak basah.


6) tyme nak balek kan van buat hal kan.then ktorg stop lah kat perhentian nilai.bkan R&R eh,PERHENTIAN jee.just ade surau and toilet jea.eh ade public phne jgak.da solat sume sume tuu ta memasal abg ipan pggil.konon cam hal besa jea na ckp.tgok tgok na ajak berborak.tang tang borak tu tgh tgh jalan lak tu and tyme tu pon hari cam da na maghrib kan.buat bodoh je la memasing.mcm perhentian nilai tu bdak pengakap yg punye lah.


7) anddd last,hiking nih free jee.kene bayar pn sbb duet minyak kete jea.




haaaa mmg byk lah yg perkara yg first tyme.tu la yg jadi syiokkk tuu :)



0 comments: